Športna masaža

Kaj je športna masaža in kdo je športni maser? Pojma športne masaže in maserja ni mogoče na kratko razložiti.Masaža je dejavnost, ki je na profesionalni ravni ni tako lahko obvladati.

Večina si predstavlja, da gre le za enega izmed načinov masaže, ki se ga vsakdo brez težav nauči in ga izvaja, ker bo masiral mlade, močne, utrjene ljudi, za katere bodo vsi in vsakršni prijemi dobri in koristni. Škoditi najveretneje ne bo mogel, ker ima opraviti z zdravimi ljudmi. Seveda ne velja pravilo, da so vsi športniki – (rekreativci) zdravi in pravilno trenirani. Tudi, če bi bili, so športniki – rekreativci za razliko od navadnih uporabnikov ročnih tehnik, ki jih z masažo največkrat hitro zadovoljimo in so maserju na koncu zelo hvaležni za mehansko terapijo, le težko zadovoljni z masažo in maserjem, se posebej, če so dosegani rezultati slabi. Športniki oz rekreativci so danes že zelo izobraženi  v tej smeri in zahtevajo in pričakujejo vedno več za dosego svojih ciljev.

Znano je, da se (športne) masaže ne da naučiti v kratkem času ali samo iz knjige. Potrebno je veliko znanja in predvsem dolga praksa.
Masaža je dejavnost, ki je na profesionalni ravni ni tako lahko obvladati. Ni dovolj, da se udeležimo strokov­nih tečajev in dobro poznamo anatomijo in fiziologijo človeka. Potrebno je vse osnovno znanje prenesti v lastno prakso.

Namen športne masaže je, da s primerno predhodno pripravo in obdelavo mišic izboljšamo telesno zmogljivost športnika ter , da se mu poveča splošno dobro počutje.

Športno masažo delimo na:

  •           masaža pri treningu
  •           masaža pri tekmovanju
  •           vmesna masaža
  •           masaža za počitek

Masaža pri treningu:

Ta se izvaja kot predhodna priprava za trening, posebno takrat, ko je športnik – rekreativec v začetnem obdobju treninga ali v kondicijskem treningu in potrebujejo mišice, vezivna tkiva in koža močnejše impulze za presnovo. Pri treningu masiramo bolj trdo in močno, pozneje pa v skladu s stanjem treniranosti.

Bi se radi naučili izvajati športno masažo? Prijavite se na tečaj športne masaže preko prijavnice.

Masaža pri tekmovanju

Imenujemo jo tudi pripravljalna masaža. Služi pripravi za tekmovanje, torej za vrhunske uspehe. V splošnem jo moramo izvajati zelo previdno, mehko, paziti moramo, da omehčamo in rahlo raztezamo mišice, pričemer se moramo ves čas ozirati na ugoden psihični vpliv na tekmovalca, kar je zelo važno. Zato je potrebno se posebej pri tej masaži v največji meri upoštevati subjektivne posebnosti masiranega. Uporablja se tudi kot samo delna masaža.

Vmesna masaža

Ta vrsta masaže ne predstavlja nikakršne posebne oblike ali skupine. Uporabljamo jo med specialno vadbo in pred začetki treninga ali tekmovanja in je zato zelo koristna ravno za »trde« športe, ker ne mehča samo trdih mišic, temveč odstranjuje že nabrane vmesne in končne presnovke. Tudi ta masaža mora biti mehka in previdna, zato se moramo izogibati vseh trših prijemov.

Masaža za počitek

Po velikih naporih na treningu ali tekmovanju dosežemo s to masažo hitro regeneracijo in odstranitev odpadnih produktov, hkrati pa sprostitev utrujenih mišic. Koristi tudi k hitrejši normalizaciji v prekrvavitvi mišic in zmanjšanju posledic prevelikega napora, z njo pa lahko preprečimo tudi kakšen »muskelfieber«. Tudi ta masaža zaradi prav posebne občutljivosti in bolečih utrujenih mišic ne sme biti pretrda. Najprimerneje jo je izvajati takoj po tekmovanju oz treningu.

Če nekoliko strnim zgoraj navedena dejstva okoli (športne) masaže, bi rekel sledeče.

Dandanes je širše znano ljudem, da se masaža ne uporablja samo v lepotne namene ali da jo koristijo samo tisti, ki imajo dovolj denarja in prostega časa, danes je jasno, da je masaža nepogrešljiv del v našem življenju. Vsakdo izmed nas se je v življenju gotovo že srečal z bolečino (npr, v vratu ali križu) in prav masaža z njenimi blagodejnimi učinki je tista, ki nam v prvi vrsti lahko najbolj koristi.
Življenski slog in upoštevanje dejstev, da moramo za svoje telo sami nekaj narediti je najpomembnejše spoznanje, ki nam lahko prinaša dobro počutje.
Šport in naporen vsakdanjik si je danes brez masaže težko predstavljati, zato je prav to glavno spoznanje, da masaža koristi in pomaga tako pri poškodbah, bolečinah, zvinih, slabemu počutju, utrujenosti itd, kot tudi v preventivne namene. Prav tu nas maserji – terapevti učijo kako skrbeti, da se nam ne bi dogajale nepotrebne nevšečnosti.
Tisti, ki masažo koristijo tudi v preventivne namene je dokazano, da imajo manj poškodb in težav s svojim telesom in telesno  sposobnostjo. Tudi poškodbe in telesne okvare, ki se zdravijo sproti se hitreje celijo. Pogostost obiska masažnega salone je odvisna od vsakega posameznika in je težko natančno določiti kolikokrat naj bi se masirali. Ob obisku pri maserju – terapevtu vam bo le on znal svetovati kolikokrat in kako pogosto je smiselno obiskovati masažo, glede na vaše telesno stanje in aktivnost.
Zato vam priporočam, da si privoščite masažo in se sami prepričate o njenih učinkih.

Sam osebno poznam veliko rekreativcev, ki so ves čas poškodovani in hkrati veliko profesionalnih športnikov, ki nimajo načeloma nobenih (resnih) težav, kar samo potrjuje dejstvo, da eni pravilno trenirajo, se prehranjujejo, skrbijo za preventivo, počivajo itd, tisti drugi pa teh dejstev ne upoštevajo.