Masaža

MASAŽA

tečaj masažePredstavljajte si, kako lepo je, ko se vas nekdo dotakne, poboža, objame… Znano namreč je, da masaža povzroča izločanje endorfinov (hormona sreče) v možganih in kdo si danes ne želi biti vsaj malo srečnejši? To srečo lahko začutite v masažnem salonu; prijetnem ambienu, ki ustavi čas in vas odpelje v druge dimenzije.

Že Rimljani so vedeli, kako pomemben je dotik – masaža za ohranjanje lepote in sposobnosti telesa – pa to prav gotovo niso tako potrebovali, kot to mi potrebujemo danes, ko smo preobremenjeni na vseh področjih, saj vsi od nas zahtevajo vedno več. Vendar smo lahko toliko bolj srečni, ker nam je vse to tako blizu, na dosegu r
oke in ni zgolj za aristokracijo, kot v je to bilo v Rimu.

Pogosto se zgodi, da smo na koncu dneva preutrujeni, da bi se odpravili v fitnes ali kako drugače poskrbeli za svoje telo, a tu maserji naredijo nekaj za vas. Vi se le uležete in prepustite. Dokazano je namreč, da se v času masaže podkožje in mišice tako prekrvavijo, kot če bi izvajale aktivnost, vi pa le ležite. Med masažo se namreč število odprtih kapilar na 1mm2mišičnega prereza s pomočjo histamin in njemu podobnih snovi poveča iz 30 – 270 na tudi do 1400.

Masaža se lahko uporablja kot sredstvo za sprostitev napetih in preutrujenih mišic ali pa le za splošno telesno in umsko sprostitev. Masirani lahko dobi občutek, da nekdo skrbi zanj, občuti bližino sočloveka. Slednja je v sodobnem času zelo dragocena, saj nas odtujenost vodi v melanholijo in čustveno otopelost. To opazimo, ko nas grozote današnjega časa sploh več ne prizadenejo. Ljudje smo še vedno družbena bitja in nam je najlepše, ko smo v stiku drug z drugim. Prijetni občutki ob masaži izzovejo izločanje endorfinov v možganih, ki vplivajo na dobro počutje posameznika.

Znano je, da lahko veliko dobrega naredimo že s prijazno besedo, harmoničnimi odnosi med zaposlenimi in prijetnim dotikom. Prav dotik je za nas zelo pomemben. Velikokrat nam podzavest ukaže, da se moramo nekoga dotakniti, ga objeti … in vse to z nekim namenom. Z dotikom drugega se človek razelektri, občuti okolico, sočloveka … dotik ima zelo velik psihološki učinek [Ravnik, 2002].

 

ZMANJŠANJE UMSKEGA (MENTALNEGA) STRESA

Umski stres se izrazi kot razdražljivost, nezbrano razmišljanje, pogosti glavoboli … Če nas ogroža stres na delovnem mestu, ni nujno, da sovražimo svoje delo, temveč je ta lahko tudi znak polnega in bogatega življenja od jutra do večera. Vendar ne glede na to, ima lahko negativne posledice. Za zmanjšanje duševnega stresa so priporočljivi prijemi švedske masaže in akupresure. Posebej pa se posvetimo hrbtu in vratu, s čimer skušamo vnesti v masiranega občutek sproščenosti in miru ter svežine za nadaljnje delo. To je eden najpreprostejših aktivnih metod zbujanja moralnega zavedanja zaposlenih.

 

ZMANJŠANJE PSIHIČNEGA STRESA

Psihični stres zaznamo kot občutek napetih mišic. Vzroktej napetosti so dolgotrajna opravil s papirji in računalniki, dvigovanje težkih predmetov, naporni gibi in nepravilna drža. Pri tem stresu je zato bistvenega pomena pretok krvi po telesu, kar lahko z masažo izboljšamo [www.angelfire.com]. Z masažo lahko povečamo prožnost sklepnih ovojnic in tako vzdržujemo dober obseg giba. V mišicah se odpre večje število krvnih kapilar. Na en kvadratini milimeter mišičnega prereza je v mirovanju 30 – 270 odprtih kapilar, po masaži pa do 1400 (refleksno, s pomočjo histamina in njemu podobnih snovi). S tem se izboljša dotok hranil, kisika, izboljšajo se tudi izboljšajo pogoji za mišično aktivnost [Ravnik, 2002]. Z vtiranjem na akupresurnih točkah, to je tudi del Z masaže, lahko zopet vzpostavimo nemoten pretok po energetskih poteh – meridianih in tako vzpostavimo zdravo ravnovesje v telesu. Vzhodnjaki to ravnovesje opredeljujejo s terminom Yin – Yang.

 

ZMANJŠANJE STRESA ZARADI PONAVLJAJOČIH SE NALOG

Stres zaradi ponavljajočega se dela se lahko pojavlja pri uslužbencih v pisarni in tudi pri delavcih v linijski proizvodnji (tekoči trak). V obeh primerih so zaposleni zelo izčrpani. Dolgoročno se lahko pojavijo motnje v gibanju in nepravilna drža [www.angelfire.com]. Z masažo lahko razgibamo mišice, kite in sklepe, da pravilno služijo svojemu namenu. Masaže priporočajo tistim, ki imajo posebne zdravstvene težave, kot so resne poškodbe, okrevajo po kapi in nevromuskularna obolenja ali fibromialgije [www.bodytherapy.com]. K zmanjšanju teh obolenj lahko veliko pripomore tudi ergonomsko oblikovano delovno mesto, kjer delavec čim manj ponavlja neergonomske gibe in je čim manj časa v nepravilni telesni drži.

 

 

Z masažo lahko dosežemo naslednje učinke:

 

  • Umska sprostitev,
  • Zvišanje odpornosti,
  • Sprostitev napetih mišic,
  • Izboljšanje kakovost spanja,
  • Stimuliranje pretoka limfe,
  • Uravnava krvni tlak,
  • Izboljša tonus kože,
  • Zmanjša strah, nemir in zaskrbljenost,
  • Zviša se zavestno razmišljanje,
  • Normalizirajo se zaprti toki energije,
  • Izboljša se delovanje imunskega sistema,
  • Zviša se zavest zaposlenega in izboljša počutje,
  • Sprosti psihične obremenitve, še posebno pri ponavljajočih se nalogah,
  • Poveča se koncentrirano in jasno razmišljanje pri pomembnih odločitvah,
  • Ublaži učinke stresa, ki posledično vodi v zmanjšanje
    sposobnosti za delo,
  • Izboljša dihanje in cirkulacijo krvi s tem pa prenos kisika do vseh delov telesa…

Zato, postanite mojster dotika :) http://www.uporabno.si/prijavnica/